על מה נופלים אחר כך

למכור דירה אחרי מחיר למשתכן

זכיתם בתוכנית מחיר למשתכן? מזל טוב! לפני שאתם חותמים על ההסכם, כדאי לשקול ולהבין את כל ההשלכות, ולא להתייחס רק ליתרונות של התוכנית.

התוכנית אמנם מעניקה לעומדים בקריטריונים זכות לרכוש דירה במחיר מוזל ואטרקטיבי, וטומנת בחובה יתרונות ברורים ומשמעותיים. המחיר הנגיש והזול יחסית וההטבות בקבלת בתנאי המשכנתא הם יתרונות מצויינים.

חצי הכוס הריקה:

עם זאת, בתוכנית יש גם מספר חסרונות. יש לבדוק היטב את סטנדרט הבנייה שכן יתכן וקבלנים שינסו למקסם את הרווח שלהם על ידי הוזלת עלויות הבנייה, דהיינו שימוש במוצרים עומדי תו תקן אך זולים בהרבה, ויתכן אף שאינם מאריכים ימים.  עושרו של המפרט הטכני עלול להפגע בפרוייקטים של מחיר למשתכן [כמות השקעים, איכות הברזים, סוג הריצוף וכו'].

יתכן ובשל כל אלה, מחיר הדירה כאשר תבואו למכור את הדירה, יהיה נמוך מדירה מקבילה באזור שלא נרכשה במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן".

הקפאה של חמש שנים:

חסרון נוסף הוא ההגבלה על מכירת הדירה לתקופה של חמש שנים לאחר קבלת המפתח. הגבלה זו עלולה להביא לכך שלאחר חמש שנים ממועד האכלוס – דירות רבות בפרוייקט יעמדו למכירה באותו הזמן, וההיצע הגדול של דירות ישפיע על המחיר ויביא לירידת ערך. יתכן כי במהלך 5 השנים, המשפחה תתרחב ויהיה צורך להחליף את הדירה ולרכוש דירה גדולה יותר. לעיתים יקנוס אתכם משרד הבינוי והשיכון בסכום לא מבוטל במקרה של מכירה בטרם חלף המועד הקבוע בהסכם, ולעיתים עלול משרד הבינוי והשיכון לסרב לאשר המכירה לחלוטין.

בכל מקרה חשוב תמיד להתייעץ עם עורך דין לפני שקונים דירה במסגרת "מחיר למשתכן", ובמיוחד לפני שמוכרים הדירה שנרכשה במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן".

שום תיק לא תיק עבורנו

הצטיידו בעורך דין שיגם עליכם ועל הנכסים שלכם

עקבו אחרינו

© כל הזכויות שמורות לגנוט גניאל משרד עורכי דין 2018