איך לא לטבוע אחרי תביעה

תביעה משפטית – איך מתמודדים עם זה?

דפיקה על הדלת ומעטפה נמסרת לכם. התבקשתם לחתום על אישור שקיבלתם המעטפה.

כנראה שזו לא הזמנה לאירוע משפחתי, אלא "מסירה של כתב בי דין". כנראה שהוגשה נגדכם תביעה או נפתח נגדכם תיק הוצאה לפועל.

מה עושים? מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בתביעה, ומה חשוב לדעת? ריכזנו את כל הפרטים כאן עבורכם:

שימו לב לזמנים ופעלו בהתאם:

מיד עם קבלת ההודעה, שימו לב ורשמו על גבי המעטפה והמסמכים שקיבלתם ההו התאריך שבו נמסרו לכם המסמכים – כתב התביעה.

מרגע המסירה, עומדת לרשותכם תקופה מוגבלת להגשת כתב ההגנה מטעמכם או תגובה להוצאה לפועל. התקופה משתנה בהתאם לסוג התביעה שקיבלתם או ההליך שננקט כנגדכם. יש תביעות שבהן עומדים לרשותכם 30 יום, לעתים רק 15 יום. בהוצאה לפועל בדרך כלל יש 20 יום להגיב. יש גם הליכים זמניים שאז הזמן לתגובה קצר בהרבה וקיימת בהילות ודחיפות להתגונן. אגב המועדים האלה ישתנו בספטמבר 2019 עם שינוי החקיקה. היו ערניים.

בכל אופן, מומלץ מצד אחד לשמור על קור רוח ולפעול באופן מחושב, ומצד שני, לא ליפול לשאננות.

פנו לייעוץ משפטי:

במקרה שמדובר בתביעה קטנה, שקלו האם אתם זקוקים לעזרה משפטית, והאם כדאי לכם להיעזר בעורך דין. אם מדובר בתביעה גדולה יותר, מומלץ מאד להיעזר בעורך דין, שיסייע לכם להתגונן וייעץ לכם מניסיונו. אנו ממליצים לפנות לעורך דין בעל ניסיון, שקול ומחושב – שיעזור לכם לצלוח את כל תקופת ניהול ההליכים בבית המשפט. ההמלצה היא לפעול מיד, אל תחכו. פנו לעורך דין וקבעו איתו פגישה לייעוץ.

הגיעו לפגישה מוכנים:

פניתם לעורך הדין, קבעתם פגישה. עכשיו אפשר לנשום לרווחה? האמת, עוד לא. לפגישה עם עורך הדין מומלץ להגיע ערוכים ומוכנים. מה צריך להכין לפגישה?

רשמו לפניכם את התשובות, באופן מסודר ככל שניתן, לטענות התביעה. ככל שתעלו על הכתב את העובדות מוקדם יותר כך בהמשך לא תשכחו עובדות חשובות. תזכרו שהליכים בבית המשפט יכולים להתמשך שנים, ומה שעכשיו טרי בזכרונכם, בעוד כמה שנים עלול להשכח. רישום בזמן אמת של העובדות יקל על ניהול ההליך בהמשך. אל תתקמצנו בפרטים. עורך הדין, יחליט מה חשוב ומה לא. תנו לו את כל הכלים לעבודה. את כל הפרטים הקטנים כגדולים.

נסו למצוא כמה שיותר מסמכים המוכיחים את טענותיכם. תכתובות דואר אלקטרוני (מייל), מסרונים, שיחות מוקלטות (חוקיות כמובן), הסכמים או כל מסמך אחר – כתוב/ מוקלט או מצולם שיכול להוות עדות לצדקתכם ולגירסתכם. אל תשכחו לגבות את כל החומר. מסרונים ותמונות בטלפון הסלולרי, יכולים "להעלם" פתאום, החלפתם טלפון, אבד הטלפון, טוב שיהיה גיבוי. כמו כן, נסו לחשוב האם יש עדים שיוכלו לסייע לכם. אנשים שהיו מעורבים, או עדים למחלוקת עם התובע. רשמו את שמם ופרטיהם.

ככלל, ככל שתגיעו לפגישה עם עורך הדין מוכנים יותר, וככל שתשתפו פעולה באופן הדוק עם עורך הדין, כך הטיפול בתביעה יהיה מקצועי, מדויק ומהיר יותר.

לאחר הפגישה עם עו"ד שמרו על מעורבות וקשר. האחריות היא גם שלכם, שיתוף פעולה ביניכם לבין עורך הדין יגביר את סיכוייכם להצלחה בתיק.

אל תשוחחו עם מי שתבע אתכם או עם קרוביו, חבריו או באי כוחו:

גם אם אתם בטוחים בצדקתכם, גם אם אתם נורא כועסים על מי שתבע אתכם וגם אם יש לכם המון דברים לומר לו – בשום אופן אל תשוחחו בטלפון, או פנים אל פנים עם מי שתבע אתכם, או עם כל אחד שעלול לייצג אותו – קרוביו, חבריו, עורך דינו. אל תשלחו "שליחים" מטעמכם, בן דוד קרוב/רחוק או כל נציג אחר. התובע עלול לנסות להקליט או לתעד את השיחה ולמשוך אתכם בלשון, ולהשתמש בהקלטה בתביעה. מומלץ בשלב זה לנתק כל קשר.

האם יש בסיס לתביעת נגד?

בפגישתכם עם עורך הדין, שקלו גם האם לכם נגרם נזק? האם המחלוקת ביניכם לבין מי שתבע אתכם, היא לא דו כיוונית? התייעצו עם עורך הדין. תביעה שכנגד, לעיתים יכולה לצנן הרוחות של כל הצדדים ולגרום לכולם "לרדת מהעץ".

חכו עם הפשרה:

אם התובע צודק ומגיע מה שמגיע – גם אז חשוב שפשרה שתושג, על ידי עורכי דין שיוכלו לנהל פשרה בקור רוח מבלי מעורבות רגשית.  גם אז עורך הין שלך יוכל לנצל נקודות זכות העומדות לזכותכם כדי להתאים את הפשרה.

אבל אם התובע לא צודק לדעתכם, אל תנסו להגיע לפשרה מיד כשקיבלתם את כתב התביעה. בשלב זה התובע מרגיש שידו על העליונה והסכומים יכולים להיות גבוהים ומופרזים. התייעצו עם עורך הדין ותנו לו הכלים להתפשר בזמן ובמקום הנכון.

אין ספק שלהיות נתבע בבית משפט זה לא נעים, מלחיץ ומטריד. עם זאת, חשוב שתפעלו בשכל, שתהיו רגועים ואחראיים ושתפנו לעזרה משפטית על מנת לצאת מן הבוץ.

שום תיק לא תיק עבורנו

הצטיידו בעורך דין שיגם עליכם ועל זכויותיכם מהרגע הראשון..

עקבו אחרינו

© כל הזכויות שמורות לגנוט גניאל משרד עורכי דין 2018