הפליה במקום העבודה לאמהות

על אמא אחת, מעסיק אחד "וחברה קטנה"

ר', אישה צעירה, מרשימה מאוד וחרוצה, עבדה שנים רבות בחברה. ר', הצליחה מאוד, השתכרה יפה וזכתה לשבחים ממעסיקה וחבריה למקום העבודה.
יום אחד, החליט אחד מעובדי החברה שיקרא נ' לפרוש מהעבודה ולהקים חברה מתחרה. נ' הבין שכדי להתחרות בשוק, להצליח ולשגשג הוא צריך את מיטב המוחות ומיטב העובדים.

נ' לא היסס ופנה לר', עובדת מצטיינת, אשת שיווק מעולה והציע לה להצטרף למיזם החדש. ר' היססה וחששה. נ' שחש כי ר' מתלבטת, הציע לר' תנאי העסקה מפליגים. העלאה משמעותית בשכר, עמלות, רכב ומכל הטוב שקיים.
לאחר התלבטות קשה, הסכימה ר' להצעה של נ', נחתם חוזה ור' יצאה לדרכה כאשת השיווק המובילה של החברה הצעירה והדינמית. תחושת שליחות, הרגשה שמקימים משהו חדש ותוסס, והבטחה לעתיד כלכלי ורוד. האופק נראה בהיר מתמיד
כחצי שנה לאחר תחילת העבודה בחברה החדשה, נכנסה ר' להריון. מזל טוב מזל טוב. נ' לא אהב את העובדה כי ר' בהריון אך השלים עם "רוע הגזירה". ר' ילדה בת יפה ומקסימה, ושבה לעבודתה בחברה החדשה.

עם שובה, ובהתאם לחוק, ביקשה לצאת ממקום העבודה פעמיים בשבוע בשעה 16.30, על מנת להספיק ולאסוף ביתה מהמסגרות. ר' עובדת מסורה ואחראית הקפידה כל אותה עת, לעבוד מלוא משרתה, ובאופן קבוע עבדה שעות נוספות רבות, השלימה עבודה מהבית, כתבה דוחות ויצרה קשר עם לקוחות גם בשעות הערב, והיתה זמינה לכל לקוחותיה מהלך כל היום, בין אם היא בגן משחקים עם ביתה ובין אם היא בעבודה.

מנהל הכספים של החברה החדשה והדינמית, בהכירו את הוראות החוק, אישר יציאתה של ר' ממקום העבודה כבקשתה, ביודעו כי ר' עומדת בכל יעדיה, ועובדת שעות ארוכות גם מהבית. נ', הבעלים של החברה הצעירה והדינמית, התקשה לקבל יציאתה של ר' "מוקדם" פעמיים בשבוע, ובשיחה שקיים עם ר' הודיע לה כי "החברה קטנה מידי כדי להכיל אימהות" ופיטר אותה. הוסיף נ' בהתחשבות, "גם אשתי לא עבדה כשהיו ילדים קטנים". החברה שילמה לר' את כל זכויותיה, שיחררה פוליסות הביטוח ומלוא פיצויי הפיטורין.

ר' החליטה כי אסור לה להשלים עם התבטאויות מפלות כאלה, ופנתה למשרדינו. משרדינו הגיש בשמה של ר' תביעה כנגד החברה הדינמית הצעירה, בגין פיטורין מפלים. בית המשפט חייב את החברה הדינמית והצעירה לשלם לר' פיצוי והתרשם כי החברה התנהלה באופן מפלה.
אמהות אינה מחלה. אמהות אינה עילה לפיטורין. אמהות הוא התפקיד החשוב בחיינו אבל אינו מונע מאיתנו להיות עובדות מסורות, יצירתיות רווחיות ומועילות.

מעסיק שחושב שבגלל שאת אמא – את "פחות טובה" – טועה.

מעסיק שמפטר אותך בגלל שאת אמא – עובר על חוק שוויון הזדמנויות בעבודה וחייב בפיצוי.

דעו את זכויותיכן ותנו לנו לעזור לכן.

שום תיק לא תיק עבורנו

הצטיידו בעורך דין שיגם עליכן ועל זכויותיכן מהרגע הראשון..

עקבו אחרינו

© כל הזכויות שמורות לגנוט גניאל משרד עורכי דין 2018